MAK+ wersja 2.0 - wdrożona 02.11.2016 r.

 

OGÓLNE

1. Historia komunikatów MAK+ - Menu/O Programie/Komunikaty MAK+ - system wyświetla wszystkie komunikaty systemowe wraz z informacja kiedy zostały opublikowane, kiedy zostały przeczytane i przez którego pracownika. Każdy pracownik widzi tylko siebie, natomiast dyrektor biblioteki widzi wszystkich.

2. Informacja o rezerwacjach i zamówieniach może być widoczna w każdym module MAK+. Jest to włączane na żądanie w panelu administratora.

 

KATALOG

1. Podczas dodawania nowego opisu bibliograficznego ograniczono do minimum liczbę podpól MARC21 w polach stałej długości: LDR, 005, 008.

2. Wyszukiwanie wg hasła przedmiotowego - zmieniono sposób prezentacji wyników, tak aby wszystkie hasła zostały agregowane do jednego wpisu.

3. Umożliwiono dodawanie nowego autora do KHW z poziomu edycji opisu bibliograficznego.

4. Poprawiono wyszukiwanie lokalne, uniemożliwiając wyświetlanie błędów przy nie istniejącej frazie.

5. Dodano komunikat informujący o pobieraniu opisów z biblioteki lokalnej podczas wyszukiwania w BC.

6. Zmieniono sposób wyświetlania wyników przy korzystaniu z indeksu: hasło przedmiotowe. Wyniki są wyświetlane w postaci alfabetycznej listy haseł z informacją o ilości opisów bibliograficznych skatalogowanych pod wskazanym hasłem.

7. Słowa kluczowe - linki „zobacz też” - dodano linki typu „zobacz też” do słów kluczowych w opisie bibliograficznym. Ułatwia to znalezienie wszystkich pozycji o takich samych słowach kluczowych.

 

MAGAZYN

1. Koszyk - ceny sprzed denominacji - jeśli w koszyku pojawi się egzemplarz, który ma ustawioną cenę sprzed denominacji to MAK+ wyświetli dwie kolumny z ceną: stara cena, nowa cena. Na wydruku zdenominuje grupowo i zsumuje po zdenominowaniu.

 

WYPOŻYCZALNIA

1. W przypadku, gdy zwracamy książkę która była przetrzymana i została przedłużona aby nie naliczać opłaty (obecnie nie jest przetrzymana) system umożliwia wydrukowanie pokwitowania wpłaty

2. W wynikach wyszukiwania w wypożyczalni dodano guzik „ZAMÓW” jeśli biblioteka ma uruchomiony system zamówień.

3. Umożliwiono rezerwacje egzemplarzy z wypożyczalni, które chwilowo zostały udostępnione na miejscu.

4. W kalendarzu oznaczono dni wolne na czerwono zgodnie z ustawieniami w panelu administratora.

5. Wszystkie automatyczne e-maile są obecnie wysyłane w tle niezależnie od pracy wypożyczalni.

6. Filtrowanie biblioteka/dział dodano na pierwszym ekranie wypożyczalni. Filtrowanie wpływa na wyniki wyszukiwania.

7. Dodawanie nowego czytelnika - uwagi lokalne - na ekranie dodawania nowego czytelnika od razu można dodać uwagę lokalną, która będzie wyświetlana zaraz po wczytaniu czytelnika z karty z kodem kreskowym.

8. Prolongata przez bibliotekarza - podczas zmiany terminu zwrotu wypożyczonego egzemplarza system umożliwia zapisanie danych tylko dla zaznaczonych elementów na liście. Ułatwia to zmianę decyzji przed kliknięciem w przycisk „Zapisz”.

9. Limity dla działów - wprowadzono możliwość dodawania osobnych limitów dla oddziałów/działów każdej lokalizacji. Jest to modyfikowane w panelu administratora lokalnego gdzie można niezależnie włączać i wyłączać takie limity.

 

RAPORTY

1. Czytelnicy i wypożyczenia na zewnątrz - zestawienie miesięczne - poprawiono sumowanie w kolumnach dotyczących dokumentów elektronicznych oraz audiobooków.

2. Nowy raport: Informacja o książkach (rodzaj literatury) – zestawienie roczne.

3. Nowy raport: Dzienne udostępnienia i zwroty.

4. W raportach: Zmiany liczby i wartości zbiorów, Struktura wpływu książek, Struktura ubytków, Informacja o zbiorach – zestawienie roczne na liście rozwijalnej z rokiem jak najniższą wartość wyświetla się rok z tego egzemplarza który ma najstarszą datę wpływu.

5. Rejestr przybytków - dodano możliwość wyświetlania numeru specyfikacji jako dodatkowej kolumny w raporcie.

6. Nowy raport: Egzemplarze do zwrotu - lista egzemplarzy, które powinny zostać zwrócone danego dnia