Serdecznie dziękujemy za udział w kolejnych webinariach! Prezentacja jest już dostępna tutaj.
Szkolenie było poświęcone zagadnieniu uruchomienia elektronicznej wypożyczalni w kontekście obowiązujących przepisów o ochronie danych osobowych. Zostały omówione zasady pracy z danymi czytelnika, informacje o karcie zobowiązań, o tym które dane czytelnika są obowiązkowe i dlaczego czytelnik nie może odmówić ich podania. Była omawiana aktualizacja i zgłoszenie zbioru danych osobowych w rejestrze GIODO.
Szkolenie prowadziła Sylwia Czub-Kiełczewska, specjalistka w dziedzinie ochrony danych osobowych, autor publikacji w tym zakresie (m.in. w serwisie Infor oraz Bibliotekarzu), autorka bloga poświęconego tej tematyce (sylwiaczub.pl).
Szanowni Państwo,
na początku lutego powinien dotrzeć do Państwa aneks do umowy licencyjnej na system biblioteczny MAK+. Zakres zmian został dokładnie określony w aneksie. Najważniejsze dotyczą ochrony danych osobowych oraz możliwości zmiany częstotliwości płatności faktur za system MAK+. Jeżeli chcieliby Państwo zmienić częstotliwość płatności, proszę w przesłanym aneksie w paragrafie 6 zakreślić preferowaną częstotliwość, tzn. kwartalną, półroczną, roczną.
W przypadku pozostawienia pustego pola, częstotliwość nie ulega zmianie.
Przy zmianie na płatności półroczne, następna faktura zostanie wystawiona za II kwartał 2016 roku, a od III kwartału 2016 roku będę już przychodził faktury za półrocze.
Przy wybraniu płatności rocznych kolejna faktura zostanie wystawiona za II, III i IV kwartał 2016 roku, a od 2017 roku będą już przychodzić faktury za cały rok.
W każdym momencie można zmienić wybraną opcję częstotliwości płatności.
Prosimy o zwrot podpisanego aneksu na adres: Instytut Książki, Pl. Defilad 1, p. 911, 00-901 Warszawa.
Jeżeli macie Państwo pytania związane z wprowadzonymi zmianami, prosimy o przesłanie wiadomości na adres s.czub@makplus.pl.
Zapraszamy do zapoznania się ze zmianami w nowej wersji systemu - opis zmian dostępny jest w zakładce Co nowego w programie.
Informujemy, że w dniach 31.12.2015 r. - 06.01.2016 r. system MAK+ w wersji demonstracyjnej będzie niedostępny ze względu na prace serwisowe.
Zapraszamy serdecznie na kolejne szkolenie online, które tym razem będzie poświęcone wirutalnym rejestrom. Opowiemy o tym w jaki sposob pozbyć się papierowych zeszytów i wszystko odnotowywać w MAK+. A co najważniejsze, jak to zrobić, żeby się nie narobić. Webinarium poprowadzi Jakub Salamon, specjalista ds. rozwoju aplikacji.
Już wkrótce otrzymacie Państwo dane do logowania poprzez komunikator MAK+.
Dostajemy od Państwa dużo pytań w związku z nowelizacją ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych i tym, czy system biblioteczny MAK+ wspiera raportowanie na potrzeby wypłacania wynagrodzeń dla autorów z tytułu wypożyczeń.
System MAK+ od bardzo dawna pozwala generować raport wypożczeń. Wystarczy z poziomu modułu Raporty wybrać "Najczęściej wypożyczane tytuły", określić zakres dat, dla którego ma być wygenerowany raport i formę: CSV lub PDF.
Plik CSV można otworzyć za pomocą arkusza kalkulacyjnego, który umożliwia dowolne opracowanie wygenerowanych danych.
Zapraszamy Państwa do udziału w webinariach MAK+!
Kod dostępu prześlemy Państwu komunikatorem wbudowanym w system MAK+.
Prosimy o jego zanotowanie, a następnie wprowadzenie 5 listopada 2015 r. podczas logowania do webinarium, które rozpocznie się o godzinie 11.
Adres webinarium: webinaria.makplus.pl
Instrukcja logowania do webinarium jest tutaj.
Życzymy udanych wirtualnych warsztatów!
W czwartek (3 grudnia) rozwiejemy wszelkie wątpliwości dotyczące ochrony danych osobowych w bibliotekach oraz systemie MAK+ podczas webinariów MAK+. Warsztaty poprowadzi nasz ekspert - Sylwia Czub-Kiełczewska, która jest specjalistą od ochrony danych osobowych oraz informacji niejawnych. Instytut Książki przykłada ogromną wagę do bezpieczeństwa danych w systemie bibliotecznym MAK+, dlatego dba nie tylko o to, żeby MAK+ spełniał określone przepisami prawa wymagania, ale także wspiera swoich klientów w sprawach związanych z danymi osobowymi.
Szanowni Państwo,
serdecznie przepraszamy za problemy techniczne, które pojawiły się w trakcie naszych pierwszych webinariów. Nasze pierwotne najśmielsze wyliczenia potencjalnej liczby uczestników zostały przekroczone co najmniej 10-krotnie!!
W szczytowym momencie w webinariach brało udział blisko 200 osób…
Zszokowani tymi oboma faktami (porażką techniczną oraz sukcesem frekwencyjnym) już w tej chwili zmieniamy technologię i przygotowujemy się do następnych.
Na naszym kanale w YouTube zamieściliśmy film z tym co chcieliśmy Państwu zaprezentować:
Jeszcze raz serdecznie przepraszamy, dziękujemy za tak niesamowitą frekwencję i obiecujemy, że następnym razem jej podołamy!
Zespół MAK+